sstp

انتخاب بهترین پروتکل برای راه اندازی VPN

آیا می خواهید VPN بخرید؟ اگر شما به دنبال یک ارائه دهنده VPN هستید یا در حال راه اندازی VPN خود هستید، نیاز به انتخاب پروتکل دارید. برخی از ارائه دهندگان خرید VPN و خرید کریو مانند parsvpn.online ممکن است شما را در انتخاب پروتکل ها راهنمایی کنند.

ما سعی کرده ایم در اینجا همه چیزهای مرتبط به آنها را بگوییم و اینکه چطور باید از آنها استفاده کنید.

انتخاب و خرید VPN و خرید کریو

PPTP

از PPTP استفاده نکنید. پروتکل تونلینگ PPTP یک پروتکل متداول است برای اینکه در اشکال مختلف از ویندوز 95 اجرا شده است.  PPTP مشکلات امنیتی شناخته شده بسیاری دارد و این احتمال وجود دارد که NSA این اتصالات به ظاهر امن را رمزگشایی کند. به این معنا که مهاجمان و بیشتر دولت های سرکوبگر راه ساده تری برای سازش با این اتصالات داشته اند.

بله؛ PPTP متداول است و دارای راه اندازی ساده ای است.  کلاینت های PPTP برای سیستم عامل های مختلف ساخته شده اند از جمله ویندوز ها. این تنها مزیت آن است.

به طور خلاصه: PPTP قدیمی و آسیب پذیر است، اگرچه در سیستم عامل های رایج کامل شده اند و راه اندازی آنها آسان است.

pptp

OpenVPN

OpenVPN از فن آوری های منبع باز مانند رمزگذاری OpenSSL و پروتکل های SSL v3/TLS v1 استفاده می کنند. این می تواند برای اجرا و هر پورت پیکربندی شود، بنابراین شما می توانید یک سرور را پیکربندی کنید تا روی TCP پورت  443 کار کند. ترافیک OpenSSL VPN می تواند مخصوصا از ترافیک HTTPS استاندار غیر قابل تفکیک باشد که زمانی رخ می دهد که شما به وب سایت امن متصل باشید. این می تواند مانع مسدود شدن کامل شود.

این بسیار قابل پیکربندی است و بسیار امن خواهد بود اگر طوری تنظیم شود که از رمزگذاری AES به جای رمزگذاری Blowfish ضعیفتر استفاده شود. OpenVPN در حال تبدیل شده به یک استاندار محبوب است. شما نگرانی جدی ای در افرادی از اتصالات OpenVPN استفاده کرده اند نمی بینید.

پشتیبانی OpenVPN برای دسکتاپ عمومی یا سیستم عامل های موبایل یکپارچه سازی نشده است. اتصال به شبکه OpenVPN نیاز به برنامه های ثالث دارد. شما همچنین می توانید بعد از خرید VPN از برنامه های موبایل برای اتصال به شبکه های OpenVPN روی Apple’s iOS  استفاده کنید.

به طور خلاصه: OpenVPN جدید و امن است، اگرچه شما پس از خرید VPN از yabulihuaxuejulebu.com نیاز به نصب برنامه های ثالث دارید. این یکی از چیزهایی است که احتمالا باید استفاده شود.

open-vpn

L2TP/IPsec

Layer 2 Tunnel Protocol یک پروتکل VPN است که هیچ رمزگذاری ای ارائه نمی دهد. به همین دلیل است که معمولا با رمزگذاری IPsec اجرا می شود. همانطور که در سیستم عامل های مدرن و دستگاه های موبایل ساخته شده است ، اجرای آن نیز نسبتا ساده است. اما از UDP پورت 500 استفاده می کند، به این معنی که نمی تواند روی پورت دیگری پنهان شود . در نتیجه آسانتر مسدود می شود و فایروال ها را سختتر دور می زند.

رمزگذاری IPsec باید به لحاظ نظری امن باشد. نگرانی هایی وجود دارد که NSA توانسته استاندارد را ضعیف کند، اما کسی مطمئن نیست. در هر صورت، این پروتکل از OpenVPN کندتر است و ترافیک باید تبدیل به فرم L2TP شود و سپس رمزگذاری با IPsec اضافه شود. این یک فرآیند دو مرحله ای است.

به طور خلاصه: L2TP/IPsec از لحاظ نظری امن است، اما برخی نگرانی ها وجود دارند. راه اندازی آن آسان است اما مشکل در دور زدن فایروال ها است و به اندازه OpenVPN کارآمد نیست.

l2tp

SSTP

Secure Socket Tunneling Protocol با ویندوز ویستا معرفی شد و بهترین پروتکل پشتیبانی شدده با ویندوز ها است. ممکن است روی ویندوز ها ثابت تر باشد زیرا در سیستم عامل یکپارچه سازی شده است در حالیکه OpenVPN این طور نیست، این بزرگترین مزیت بلقوه آن است. این می تواند طوری پیکربندی شود که برای رمزگذاری بسیار امن AES استفاده شود و این خوب است. برای کاربران ویندوز این یقینا بهتر از PPTP است.

به طور خلاصه: این پروتکل مانند OpenVPN است، اما اغلب فقط برای ویندوز ها و نمی تواند به طور کامل رسیدگی شود. بااین حال، این بهتر از استفاده  PPTP است زیرا می تواند طوری پیکربندی بشود که از رمزگذاری AES استفاده کند، قطعا بسیار قابل اعتماد تر از L2TP/IPsec است.

sstp

 

خرید VPN و خرید کریو در parsvpn.online

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *